Tuesday, October 07, 2014

Menghilangkan kesan Karat Pada Pakaian dengan BasicH




sumpah stress gila bila tengok baju baru beli eh kenapa ada kesan karat?
haiyoo
iolls beli lastweek..this week cuti raya kann so baru la ada rajin nak basuh..
sebelum pakai kena la basuh..baju kat kedai orang dah try-try kan habuk hama ke hapa
aku ni da la memang alergic benda-benda tu.. kulit ala orang ada-ada.. padahal nan hadooo



karat tu keluar dari diamond-diamond yang ada kat keliling pinggang tangan n belakang baju..
haiyooooo ayoomakk ayooopakk
semalam masa pak ajid nak hanging.. ehh banyak kooo semua keliling diamond tu.. arghhh stresss
argghh nak ngamuk.. nak ngamuk kat laki.. salah kan laki..hahha

da la dia tlg rendamkan...dia tlg jemurkan.. eh kami memang eh.. bab basuh baju memang pakajid handle.. berbahagi kerja.. hukhuk.. aku kalau tetibe hari kerja aku cuti baru aku handle..
sebab kalau hari sama-sama cuti memang la si encem tu tarik tangan mama ajak bombomm nak nenen..
>alasan hebat bukan?< hahaha

terus je redho pasrah sangat wehh.. aku cakap takpe la..nanti ma google petua untuk hilangkan kesan karat..
hiuhiuhiu.. sadis.. nak bising pon haiiiii .. dah la ada shawl pon ritu terkena kesan karat juga.. kahkahhk...
pesal tah karat ni mendengki je dekat aku..

aku pon teruskan sidai baju-baju lain.. kali ni rajin sikit la..sama-sama jemur baju konon..
dia jemur baju kurung yg handwash tu..aku jemur baju-baju yang basuh dalam washing machine..
kihkih nampak tak? nak senang ajeee..

so dia masuk dalam rumah dulu..aku settle jemur baju masuk dalam terus google..
OOo petua nye.. limau nipis campur garam.. terus g kat dia.. pa nanti kita beli limau nipis eh
petua nye limau nipis tonyoh situ campur garamm...

eh eh tengok dia experiment dengan basicH pulak..katanya elok je tanggal...
caranya? dia tuang pure basicH tu dekat kawasan spotted tu.. masalahnye banyak la kan..
so dengan tabah hati dia tolong la settlekan.. letak basicH pastu dia gonyoh-gonyoh sikit hilang..
phewww alhamdulillah la...
basicH tu setompok dekat area karat tu

so korang mungkin boleh cuba basicH ni.. multi function sungguh la haiii



ni baju lepas pekena basicH

part belakang..
korang nampak kan betapa glamour nye diamond dia tu..
so begitula glamournye karat memenuhi keliling nya

ok..ni baju dah kering.. ada sikit-sikit je lagi
ye la da banyak sangat.. dah tak nampak spotted area dah..
pakajid cakap kena 2nd round ni.. 
inshaallah settle la..

No comments:

Followers

Popular Posts