Wednesday, October 08, 2014

Cheesekut Mealshake

ha hari ni nak share resipi cheesekut mealshake
nyum nyum
rasa? kadang klu cheese ni rasa masam-masam sikit kan..
kali ni campur dengan mealshake vanila rasa lagi yummy

bahan-bahan?

full cream milk - untuk lembabkan biskut serta masukkan ke dalam bancuhan cheese
susu pekat.. eh ada nama oki taw.. tapi kita pakai yang dah buka dalam fridge..f&n
biskut deluxe cracker..  sebelum ni berhajat nak pakai biskut cheese from sarawak..
tapi dah settle anak-anak tibai..
biskut oreo.. layer selang seli dengan deluxe cracker.. ada orang buat deluxe cracker je..
cream cheese.. 2nd time ni pakai jenama tatura.. sebelum ni philadephia kot.. hurmm 
dedua pon ok.. cuma phila tu mahal sikit la.. 
dan offcouse or mealshake shaklee

abai kan yea..kitchen cabinet sepah uoolls.. sbb tengah masak utk raya haji sekali..
ni buat sesambil tunggu mak balik dari NSK beli barang msk yang tak cukup.. 

so next ni takda gambar tawww

memula.. mixer kan cream cheese..pukul sampai kembang...
masukkan susu.. ada orang letak setengah tin susu.. tapi untuk yang tak suka manis sila bersukat yea
saya letak sikit-sikit.. sebab cream cheese ni boleh colek dan rasa..
so xde la sampai 1/2 tin susu saya pakai..
masukan mealshake 1scoop susu.. 


pukul lagi sampai sebati...
masukkan susu full cream.. ada orang letak 6sudu.. 
function fullcream taknak kasi dia pekat..so agak-agak je..
masak ikut naluri.. jgn terlalu cair pulak taw..
ok dah siap creamcheese kita..

next step
biskut deluxe cracker celup2 dlm susu full cream..celup gitew2 je..
tak payah lembik sangat
susun dalam tupperware or tipuware
layerkan dengan cream cheese..
pastu celup pulak oreo dalam susu full cream..
susun n layerkan atas creamcheese tadi..
pastu layerkan dengan cream cheese lagi
buat la sampai tupperware penuh..

lepastu sejuk kan.. simpan dalam fridge..
lagi lama..lagi sedap.. aku buat petang hari masak..yakni hari sabtu..
makan hari ahad yakni hari raya haji tu..
raiqal paling suka la..
nia so-so je..dia kan bajet masterchep.. ada je komplen masakan orang.haha
dulu klu kecik-kecik mak aku cakap..ko kalau banyak komplen psl masakan org kena pandai masak sendiri taww.. haha

aku buat 3 version layer nye
1. layer kan selang - seli deluxe cracker dengan oreo bulat-bulat
2. layerkan deluxe cracker dengan oreo hancur
3. layerkan deluxe cracker sahaja..finishing dia letak oreo hancur tu..

ni ha layer nye..
aku buat 3 version

tengok meriahkan oreo..sebab nak bg makyong ni ha
oreo harus mewah..aku kan suka makan marvellous 

aku selpie kan cheesekut ni kat pantry opis..
sebab hat lepas siap tu lupa pulak nak snap..kihkih
encem da tibai kasi settle dengan pak ajid
so gambar tu nampak x dah kena korek-korek sket?
makyong kat opis dah makan pagi tadi dgn geng dia..


dan setelah geng dia merasa..aku dapat whatsapp cinta begini

hoohemmgee cemas iollss

actually pada aku benda senang je kot.. apsal la aku ni baru tahap-tahap cheesekut je..kihkih
mencik la... aku cakap kan..yang menjadi lebih sedap ialah MEALSHAKE Shaklee..
actually bahan-bahan tu ada je..pandai-pandai la nak experiment try n error.. pastu harus la kena rajin..
nasib oven dalam stor lagi..kalau oven depan mata habisss laa rumah aku tu penuh desert.. ecewahhh

i'm a desert lover

nak tahu khasiat mealshake?


nak beli mealshake?
boleh whatsapp 0173868275
cod area cheras/hukm/setapak/wangsamaju serta mana-mana yang terdekat..

nak beli direct from shaklee? click link di bawah
 >>MealShake <<



No comments:

Followers

Popular Posts