Thursday, September 25, 2014

Petua : Menghilangkan Kesan Minyak Pada Kasut

Hai uolls
hari ni nak share petua petuwi..
ececehhh
menjadi ko petua iolls


sebelum ni pernah dengar orang cakap kalau shawl chiffon kena minyak ke ada kesan tompok minyak ke dorang cakap letak bedak..

so semalam masa luncheon dgn pak ajid lepas dia habis kursus dia cakap la..
kasut kena minyak..tompok-tompok cam minyak terpercik.. kawan dia pon ada tanya benda yang sama dekat dia

haiii harusss la aku pelik eh sebab makan kari udang galah ke?
sebab member tu eksyen sgt..siap wasap aku gambar kari udang galahhhh
tak patut betulllll
hahaha



ni ha udang galah berdebak dia makan.. kihkih
dia cakap biasa-biasa je rasanya.. macam udang biasa je..
kemahennnnnn


pastu aku cakap kalau shawl chiffon or kain chiffon ada orang cakap letak bedak tabur..tepek-tepek kat situ

ha cer ayang try letak bedak kat kasut.. penuh conpidont.com.my aku bagi suggestion..kihkih

malam lepas maghrib aku tanya dah try ke? dia lupa la teewww terus g buat..
semangat..
masa try tu letak bedak..pastu tepuk-tepuk je kasut dia tu.. iolls tanya menjadi tak..? dia cakap makin putih ada la kasut dia.. alamakkkkkkkkkk cemas aku..jahanam pulak kasut orang tua ni kang..
hahaha..pastu dia terpandang berus kasut.. terus dia berus-berus kat bahagian dia tabur bedak tu..
ehhh menjadikkk uollsss.. lega mak hincik dengar.. kihkihkih

pastu aku tegur ehh berus tu da selet minyak ke kiwi ke apa..kang jahanam pulakkk.. dia cakap kan berus ni buat berus songkok..hahaha seb baik la haii

semangat giler pak ajid ni tau..terus wasap kawan dia.. aku cakap la buat la servis merepair kasut terkena minyak..hahahah jgn bagitau petua ni.. kahahkahk 1kasut rm10..hahaha

nampak tak... nampak tak... otak biz aku ni laju jeeeee... hahaha tak baik betullll

pakajid wasap bergambar taww dekat kawan dia.. hahaha pastu aku cakap amik gambar cantek2 saya nak update dalam blog senang sikit..kihkihkih

semangat kannn siap ada gambar perbezaan lagi..siap ada pesanan lagi

bahan-bahan yang diperlukan :

bedak tabur
berus kasut yang bersih


ok ni gambar perbezaan kasut yang dah dibedak dengan yang kanan tu..
nampak tompok minyak dia? nampak comot kann...eeeuuuwwww


taburkan bedak.. dekat bahagian terkena minyak
tabur sikit-sikit je.. jangan buat cam pak ajid tu haaa
berbedak kasut dia..
pastu gosok-gosok sikit bedak dekat kasut tu..
teruskan memberus dengan berus kasut yang ada..

tadaaaaa.. lihat kotoran hilang kann..
kihkih
siap cakap hitam-hitam tepi ni pon hilang laaa..
ewahhhh kemahenn lagi tawww

sokayy selamat mencuba korang...

bacakan petikan wasap pakajid yang mengandungi pesanan

hahahaha.. hebat la pesanan suci murni papa ni..


ok bai~~




1 comment:

Unknown said...

confirm dpt ke ni?

Followers

Popular Posts