Wednesday, September 24, 2014

Cara Pengambilan Set Diet Shaklee #Style5 #Carasaya

asalamualaikum

hari ini saya nak sharekan pengambilan set diet dan supplement lain yang saya makan..


cara saya :

pagi :

sebelum mengambil breakfast
 saya ambil 7 biji alfafa + 1 biji vitamin c (vitamin c ini untuk kulit) 
kalau sempat sy ambil cinch shake + mealshake+ susu lowfat

tea break :
saya ambil breakfast yang x heavy just mild mcm nasi goreng sepiring kecil/roti/ kuih tapi memang x heavy


lunch :
sebelum makan nasi saya ambil lecithin 3biji
nasi+lauk pauk biasa lauk je la..cerewet kan sayur cafe layu xsegar bagai..
lately banyak meratah lauk
selepas mkn 2biji omega
tekak orang melayu makan nasi.. hahaha 
tambahan saya menyusukan anak lagi.. so no skip meal
ikut nutrition ibu menyusu anak kena amik 6meal perday
3 heavy meal 3 lite meal

yang tu kita share kemudian

malam

nasi+lauk pauk
omega 1bji
lecithin 3bji

kalau badan letih teramat

4biji ostematrix sebelum tidur

untuk kulit 1peket kolagen sebelum tido.. tu pun kalau tak terlelap

kalau perut kembung masuk angin

3biji ginger peppermint selepas makan malam

seminggu sekali

3biji herblax selepas makan malam

ini fungsi-fungsi nya


No comments:

Followers

Popular Posts