Wednesday, June 11, 2014

Glow-Glow Katanye

alhamdulillah.. ada bajet lebih kita kasi try lebih lagi.. haha bonus shaklee dpt lebih..aku try reward dgn try brg shaklee juga.. amboih kemain.. aku bukan apa..senang sikit bila try.. more confident to suggest dekat korang semua..

so aku try collagen.. collagen ni dah 2 kotak kot aku amik.. alah xde la disiplin sgt pon aku ni.. mkn pon skip2... aku sedih sgt masa aku g cucuk depo dekat klinik ritu nurse tu tegur.. cucuk dekat area bawah pinggang taw. dekat punggung giteww.. dia cakap " amboih kering nya kulit ko" serius mmg aku mengalami masalah kulit kering..bukan hat muka ja.. tapi badan sekali

biasa la klu muka kita mmg selalu duk perati.. selalu pakai skincare..klu bdn? mampu ko nak lumur 1bdn dgn losyen 3x sehari? hadoii aku mmg xmampu la.. lyn anak lagi.. mmg keadaan diri x terurus sgt.. haha
anak baru 2orang weh..rs cam 12 orang

mkn 1sachet da rasa kelembutan kulit ko
kemain lagi... cepat betul..tapi aku risau produk cepat nmpk kesan ni.. 
kot cepat gak dtg kesan buruk
tapi alhamdulillah yg buruk xtimbul lagi setakat ni..cume perangai buruk mls n x disiplin aku ja dtg
pecah2 kat kuku kurang.. 
ingat ada sorang akak kat opis ni cakap..
kolagen penting sbnrnye.. tapi x kesah la ikut korang nak mkn kolagen jenis apa..
aku pilih shaklee la

pastu kann..aku da start amik skincare shaklee juga..
aku try satu-satu dulu
nak tengok kulit serasi ke x..
aku mmg pengguna tegar clinique sebelum ni
pastu aku try nourain 
eh..pastu trus pkai shaklee nutriwhite..

so utk kulit aku amik kolagen repair secara dalaman
serta skincare nutriwhite shaklee
jimat je..
pencuci muka 1 tube tu..awal october 2013 hujung april 2014 baru habis..
tu pon share dgn pak ajid.. haha
serum dia aku pakai disember 2013 sampai skrg xhabis2..
aku bajet tgh bulan mei..dah siap beli dah standby..
eh x abis2 juga lagi..

so apa yg aku dpt?
kolagen+skincare =

1. kulit kering BERKURANGAN
2. kuku shine bright like a diamond gitew
3. kurang pecah-pecah tepi kuku
4. kulit kering area tempat selalu nak cucuk depo pon da kurang...
5. kulit lembut
6. kulit flawless..org yg cakap ni.. gebu..klu dia tipu aku..maksudnya aku x tipu korang..dia tipu korang..haha
7. pigmentation or bintik2 hitam kat muka pudar dan berkurangan eh ke da hilang sebintik dua?
6. dark circle bawah mata kurang
7. garis bawah mata kurang.. > dulu mua ms wedding tegur suh aku sapu eye cream sbb nmpk byk sgt garis..kulit kering cepat berkedut..sungguh kulit aku lebih tua dari usia sebenar<
8. pak ajid suka usap2 tangan sebab lembut kan..
9. more confident.. kdg2 keluar g jj mlm2 xpyh pakai bedak ke apa lgsg..sarung tudung terus jalan..
10. bibir kering berkurangan.. nyum nyum


aku amik style?

ikut suka..selalu before tido..
aku campur dgn tropicana twister juice
aku memang risau rasa dia..
aku ni xleh minum benda pelik kang muntah
tp dgn air oren tu boleh telan..
rasa jadi manis sikit
so aku tambah air kosong sket..
rasa ok..tekak boleh telan.
sbb aku plg risau rasa hanyir..kolagen shaklee ni dari sumber laut..
dari sisik ikan.. 
so aku terbyg bau hanyir dah..ala2 kolagen rumpai laut yg lgsg xleh nk telan tu..bau pun adoii
sbb selalu rumpai laut aku terbygkan rumpai kat tasik permaisuri ni ha..kemain byk lagi..haha eyarkks
memula kekonon tetiap malam..
pastu dtg pemalas..time ingat ja amik..
haha.. tapi ttp abiskan 1kotak tu utk 1bulan..
1kotak ada 15 sachet..korang boleh amik 2hari sekali..


ok ni gambar aku..
aku cari gambar yg bertudung tahun before amik shaklee..xda plak..
so jumpa gmbr tahun 2008
korang bezakan eh..
2008 vs 2014

2008 aku pkai camera olympus 14mp kot..
2014 aku selfie pakai tab samseng 7.7 with no edit..
tgk gambar baru prsn lagi.. garis hitam kt bibir makin kurang laa..



No comments:

Followers

Popular Posts