Thursday, June 12, 2014

Anak mama dah besar

tahun ni rania start sekolah.. amboih da besar anak mama
mama masih ingat lagi masa kakak kecik..
comel manja..sampai sekarang pon manja..
walaupun kadang-kadang menguji kesabaran mama..
xpe rotan mama da standby..walaupun x pernah kena.

start bulan ni aku da mula stop kan rania dari nenen botol dia..
puting kebetulan dah bocor.. lubang jd besar.. so aku take advantage la
aku cakap minum cawan je la.. puting tu da bocor.. xelok dah
opah plak duk cakap minum cawan je..kalau minum botol nanti perut cacing
haha psiko lebih sikit.1st day mmg berjaya.. tapi kesian anak aku tu..minum sikit je
bukan minum x habis tapi sikit.. haha.. eh elok la kan minum sikit? dah besar patut dia lagi kuat makan nasi..
ritu masa g jj pon promoter enfa tu ckp kerja kuat sikit la.. patut umur 5tahun minum susu 2x je sehari
owh yeahhh.. rania kdg 4 5x ko.. pada aku kalau dia kurang minum susu eh x sihat ke anak aku ni..
hahaha aku x pikir anak da besar.. sbb aku masih layan dia mcm baby lagi..

so 1st day mmg menjadi la minum cawan... aku dah phm napa cam susah je nak minum dalam cawan
sebab biasa dia menyusu dalam botol sambil baring tengok tv..santai.. kalau dalam cawan?
eh mau tumpah basah banjir gitew. so kalau dlm cawan kena duduk minum dekat meja.. kena hati-hati supaya xtumpah kat baju...
so cam leceh sikit la pada dia.. biasa celik mata dia da mintak nenen.. sesambil baring amik mood dia nenen dulu.. so klu dalam cawan..? kena celik betul2 bangun duduk kan.. dia kdg reject juga minum cawan tu.. tapi aku x layan..aku pujuk-pujuk juga.. serius aku buat camtu je.. xde la aku letak belacan ke minyak cap kapak ke kat puting botol dia.. aku guna psikologi dgn alasan yg mcm-mcm..hahaha

semalam before tido cite lagi..tahu x..kalau lama-lama kita guna botol.. nanti gigi jd x cantek..jd jongang.. dia cakap ehhh xnk la.. tapi masalah utama yg menjadi dia memberontak kadang-kadang nak botol sebab kazen dia merangkap kembar dia..sama baya.. abg danish dia.. masih lagi bottle feed.. so deme ni menjeles la.. dia tgk abg dia leh santai2 minum susu sambil baring.. geram plak hati aku..haha

xpe..at least start je minum cawan xpernah sekali aku mengalah dengan pemberontakan dia..aku tetap pujuk dia dgn minum dalam cawan..
alhamdulillah... syukur anak mama dah besar .. so korang. lets share cara camne korang gunakan?

nah belanja gambar si kakak yg gaya diva iteww


No comments:

Followers

Popular Posts