Friday, June 13, 2014

Encem Reject Bottle feed

ok kalau dalam entry sebelum ni psl rania nye cup training..minum susu dalam cawan
lain plak dengan adik encem dia.. encem reject botol susu.. sorry raiqal mmg x minum susu fm..reject juga..nak susu mama yg terbaik ni..tapi dia xnak minum thru bottle.. so susah hati iolls taw..
balik keje kena cepat-cepat sebab sampai-sampai je depan pintu dia da pengang tangan
iringi tangan aku masuk bilik letak beg bukak tudung..pastu trus duduk tggu aku dtg nak bg dia nenen..

kadang-kadang dia macam teringin juga bila tengok kakak minum botol dulu... tapi bila sua dekat dia.. uwerrkk muka loya dia.. ada tah yg dia fobia sgt.. huhuhu.. so aku pon idak la mengepam lagi.. rutin tu dah xde.. sbb kalau aku buat ebm pon dia memang xnak kann.. tahan dia xminum susu..minum air masak je.. pakai syringe ke.letak dalam sippy cup sume dia xnak..adoii hai anak...

mak mana la x risau.. kecik lagi weh..xsampai 2tahun.. dah xnak nyusu botol..badan pon kecik..nasib la bab makan encem ni x memilih..nasi goreng pon dia tibai.. nasi lemak... kari ayam..sume layannn.. alhamdulillah..
kalau kakak memilih makan..adik x.. byk betul pro n con dorang ni..

so ritu terjumpa susu enfa dalam kotak.. enfa dah ada susu kotak... try bagi dia.. eh suka..tpi dia nak sejuk..susu enfa kotak tu perisa coklat.. so aku dpt idea.. enfa tu aku nak shake kan dengan mealshake shaklee.. supaya leh supply vitamin sikit kat bdn dia.. alhamdulillah.. nak la dia minum dlm 9oz sehari..tapi bancuh kena letak peti sejuk.. simpan situ..nanti dia nak minum dia bukak peti sejuk amik sendiri.. bijak betul anak mama ni.. susu mama memang terbaik.. tapi anak kecil baru setahun 8bulan xmenyusu bukan la sesuatu yang menyenangkan.. so aku pilih ini.. campuran dgn mealshake shaklee.. sbb berat dia pon xbrp nak naik korang oiii.. makan banyak.. kdg2 sayur tu ada mood dia kunyah2 macam mkn gula2..tapi berat naik sikit je.. ok tang berat sama mcm kakak...haha




selain tu husband dah pesan... sbb adik xnak nyusu sgt siang tu.. aku la kena amik extra supplement.. contoh kalsium n vit c.. yup.. vit c mmg jrg skip..haha.. kalsium tu la..sbb biasa amik before tido..tapi kadang aku dah pejam dulu camno nak tolan? kakaka.. aishhh kena tegar dan kuatkan diri kan..

pic encem masa belum setahun.. 

No comments:

Followers

Popular Posts