Wednesday, April 20, 2011

How To Create Private Entry

ceh tajuk omputeh ko..aahahahah..jangan main giler..i'm not crazy ok..
sekarang aku sudah khatam lagu mana nak buat entry berpassword..so senang la aku nak buat apa-apa entry kan..takda la orang meroyan sangat kalau baca entry aku tu..hanya orang yang request password je leh baca..so silent reader yang lalu lalang sebab nak stalker aku memang agak sukar la.. tapi tak semua la entry aku private kan..cuma if ada yang perlu aku private kan..aku private kan..sebab mak serik nok kena ngumpat...aku taw korang nyampah kalau masuk blog aku..tapi korang segan nak ngaku..>baik korang ngaku..angkat tangan cepat...!!!< hihihi

thanks jugak kat KAK SUE sebab buat tutorial khas untuk aku...ceh..layan gak permintaan hamba yea..ehehehe.. thanks jugak kat blog KUJIE sebab ada gak tutorial dia.. cuma aku pernah masuk blog kujie..tapi tak paham..nasib la kak sue nak layan aku..tapi tengok blog kak sue berpandukan blog kujie gak..sebab kak sue nye coding tu tak appear..hihihihi..

so ini step dia

1. copy code di bawah, pergi pada Layout -> Edit HTML -> dan letak dibawah <head> atau di atas </head>
<script type="text/javascript" src="http://www.vincentcheung.ca/jsencryption/jsencryption.js"></script>

2. Save

3. then pergi website vincentcheung

4. Masukkan secret key kat Key box - ini sebagai password.

5. Pada Plain Text ( kotak warna hijau ) tulis entri seperti biasa ( entri yang nak kita sembunyikan dan hanya boleh dibaca jika dimasukkan password tadi )

6. Klik Encrypt 

7. copy code yang terdapat dalam HTML CODE .

8. Pergi kat blog korang, create new entri, (pastikan dalam posisi Edit Html bukan compose ),

9. paste code yang di copy dari tadi.

6. Publish entri seperti biasa.

skang korang boleh try..eheheheh..semuga berjaya

p/s: kak sue..tq na..nanti rajin-rajin wat tutorial untuk i

No comments:

Followers

Popular Posts