Friday, March 04, 2011

Finally I got My Hanalei

akhirnya..after a year mencari aku berjaya mengoder secara on9 ko...ekekekke..
benda da lama nak order..tapi mencari masa yang sesuai..jenuh gak cari kat mall..tapi nan hado...
ye r..da outfashion..> so korang leh cakap design pasar malam or uptown yea< tapi kalau aku da kenan..tetap kenan..bukan nya apa..masa try tu kat WH..so time tu duk pikir barang rania..sampai budget untuk diri sendiri nan hado..da beli itu ini..sekali try..alamak comfy weh..terus ngigau nak..ekekeeke

tapi lastweek aku nekad abis nak order..galakan dari Buah Hati la..dia sian agaknya tengok aku berkenan benor..ye r..aku kerja keras bantu dia..kadang-kadang aku perlu dapat apa yang aku inginkan..sebagai hadiah untuk diri sendiri serta peransang semangat untuk terus bekerja keras....so jangan la salah anggap pulak..

aku ingat pesan kawan cyber aku si doda..kalau nak beli asing kan terus..if ada duit terlebih baru beli..now ada la lebih sikit..untung jual koyok..aku topup sikit je..tak sampai seratus pun aku da dapat..so pasni takda nak beli apa dah kot..eh nak beli kasut kerja n pump je..ekekek..ada jugak tu..

aku ni gila kasut..tapi da lama la tak kumpul koleksi..serius..sebab lebih banyak nak menyimpan..kang asik beli kang orang cakap "lu menggelabah la der..duit takde tapi masih nak membeli".. tapi siapa tahu aku ni bekerja camne kan..selain kerja apa yang aku buat..selain jual tudung dan baju budak apa lagi yang aku buat..banyak sebenarnya...so sekali sekala aku kena manjakan diri..supaya takda la stress asik pikir nak tambah duit...bersyukur dengan rezeki yang ada..

aku teirngat cakap officer aku lastweek masa aku kuar lunch on friday.. "dulu ada anak kecik lagi..asik beli barang anak je..sekarang ni kena kesian kat diri sendiri..so beli la kalau nak" bukan lah bermaksud membeli tu xmenyimpan langsung..tak kan aku nak tunjuk saving aku..choiiiii... aku simpan elok2 kot ada adik beradik ka..mak pak ka nak pinjam..

aku tahu apa yang aku dan mr.papa buat..aku tengok mr.papa plan everything slowly..settle kan satu-satu baru dapatkan yang lain..memang weh..nampak la dia nye cara tu...yang pasti kami tak berhutang or pinjam meminjam duit mak bapak ke..adik beradik ke untuk dapatkan barang idaman..kami usaha keras..keras sikit je la..BERGASAK la babe..sebab bila kita berusaha..kita akan lebih menghargai apa yang kita dapat..

ni menatang yang aku idamkan tu..
so rasa insaf nak beli kasut lain..ekekek

p/s : saya berbelanja ikut kemampuan..if bulan ni rasa mampu beli la..


No comments:

Followers

Popular Posts