Saturday, March 19, 2011

edisi aku dan dia

hurm...mata tak ngantok wathal lak dia...sekali sekala mesti dia wat hal..aku pun tak paham la...
tengok belah kanan nia da lena..tengok belah kiri buah hati pun da lena..sok dia kerja..hurm...

dari tadi aku duk pikir..tetibe terlayan perasaan..
aku pikir..bahgia kah buah hati aku ni..
aku terpikir...adakah dia menerima aku seadanya..
aku terpikir..adakah dia tahan dengan segala macam benda yang berlaku sepanjang kami kawen ni..
aku terpikir..adakah aku berjaya jalankan tanggungjawabku seperti yang dia kehendaki...
aku terpikir..adakah aku yang terbaik untuknya..

dan air mata ku menitik..bukan propa ok...

dan akhirnya aku terpikir...
..mampukah ku hadapi onak ranjau duri rintangan dan tomahan sekeliling..
..mampukah ku telan semua dugaan yang mendatang...
..mampukah ku memuaskan hati semua orang..

dan hatiku terdetik...
..sekiranya boleh...aku ingin menutup mataku sebelum dia..kerana..sukar kuhadapi saat kehilangan..aku pasti tak keruan..aku pasti tercari-cari..

owh hujan lagi...
sungguh aku bahgia memilikimu..
sungguh ku bahgia melahirkan zuriat yang persis dirimu..
sungguh walaupun kehidupan kita masih belum lengkap..aku tak pernah rasa kekurangan
sungguh..!! kerana kasih mu terlalu agung..cintamu terlalu dekat dihatiku..
sungguh..kerana kadang-kadang ku terpikir untuk mengundur diri dek ketulusan sayang mu

syukur ya allah...
kau berikan ku satu anugerah..lelaki yang mampu membimbingku dunia dan akhirat.. 

p/s: edisi jiwa-jiwa ni lahir dari hati yang ikhlas...^_^

No comments:

Followers

Popular Posts