Friday, March 18, 2011

Bell's Palsy

Bell palsy bukanlah sejenis penyakit stroke tetapi kelumpuhan pada sebelah wajah. Bell palsy merupakan kelumpuhan otot-otot di wajah untuk berfungsi. Seperti contoh kelumpuhan mata yang tidak boleh mengenyit, pipi yang tidak boleh bergerak, hidung, telinga mulut dan lain-lain lagi yang melibatkan wajah.

**********************************
tiba-tiba je teringin nak buat treatment..ye r aku pun alami sakit ni...
tp sekarang tak nampak ketara la...sakit dari kecil lagi..datang secara tiba-tiba..
mak orang susah..p treatment klinik pakar time tu sekali amik ubat dekat rm80 ko..
pas ubat secara kampung dengan makan ubat doctor..alhamdulillah ok dengan izin allah..
cuma saki baki sindrom tu masih ada..senyum masih nampak senget sikit..bila mata berkelip akan nampak mulut begerak sikit..
ada orang cakap akuapuntur salah 1 cara nak rawat ni..sebab dia melibatkan saraf
teringin lak nak buat..cuma boleh ke baik sebab aku kena dari umur aku 9tahun..hampir 18tahun lalu..gilerr lama
tapi memang takde pendedahan pasal ni..tu yang tak tahu treatment pe yang harus buat..
pastu sakit ke buat akuapuntur tu..sebab dia cucuk pakai jarum..huhuhu takut
yang pas kos rawatan dia mahal ke x?!
adoi kurang pendedahan betul..
baru hari ni aku leh tersearch psl sakit sendiri..sebelum ni tak terpikir..
sebab mr.papa tak pernah cakap pape..dia terima aku seadanya..tq sayang..
tapi aku tak tahu la dia setuju ke tak kalau aku nak buat.
ditambah dengan perasaan aku yang takut sakit..takut jarum..
huhuhuhu

1 comment:

sabarsubur said...

uii lamenye kak kene? skarang brape percent function muke tu? sy dah nk masuk 5 bulan ni...tp bibir masih tak boleh ketap. so ckp masih pelat la...hmm

Followers

Popular Posts