Wednesday, January 12, 2011

"Muffin Top"

Tersebutlah kisah, seorang ayah muda dan anaknya sedang berjalan-jalan melihat ragam peniaga yang sedang melelong barang di Jalan Masjid India, Kuala Lumpur. Walaubagaimanapun, secara tiba-tiba si anak yang sedari tadi menyepi seribu bahasa mula membuka bicara.
Fifi: Ayah.. ayah.. Fifi nak makan muffin ler..
Ayah: Adoi, mana ayah nak cari muffin celah-celah Bazaar Masjid India ni?
Fifi: Itu yang ‘sedap’ tu apa?
(si ayah mula menjenguk tercari-cari apa yang dimaksudkan oleh si anak)
Ayah: Itu bukan muffin Fifi, itu ‘lemak berkerim disukai ramai‘. Fifi jangan tengok lama-lama yea, nanti Fifi tak dak selera nak makan selama satu minggu ada selulit, jenuh ayah nak cari Appeton.
Namun dalam hati si Ayah,
Woiiii Minah! Itu ke yang ko panggil fesyen? Ko dah tahu lemak ko berlipat macam tu, pakai senonoh sikit boleh tak? Pakaian dah cantik mahal, tapi sekali terkeluar “muffin” kat bahagian keliling perut, buruk weh, buruk! Kalau sedap takpa la jugak, ni nak tokak pun aku geli. Betul-betul menyakitkan mata, ptuihhh!
---------------------------------
Tahukah anda apa itu “Muffin-top“? Ia merupakan istilah yang merujuk kepada sejombol lemak yang tersembul keluar daripada baju/seluar apabila seseorang itu (terutamanya perempuan) mengenakan pakaian yang sangat singkat lagi ketat. Kebiasaannya, baju ‘Baby-T’ dan ‘jeans’ ketat merupakan kombinasi popular dan terbaik dalam menghasilkan muffin-top yang ‘cantik’.
Mungkin golongan sebegini perasan yang perut/pusat mereka cantik dan seksi, tetapi masyarakat di sekeliling mungkin menganggap mereka ni ‘golongan tak sedar diri’. Tambah-tambah jika lemak yang tersembul itu adalah hak milik perempuan yang bertudung, atau budak melayu (di Malaysia, kalau dah Melayu namanya tu, secara teknikalnya beragama Islam bukan?).
Golongan sebegini mungkin menganggap perut mereka itu kelihatan sangat seksi dan perlu diberitahu umum. Mana tidaknya, setiap kali memandang cermin, mereka akan berkata, “Eh, macam Jessica Alba pun ada juga ni, hihihi”, hakikatnya itu hanyalah imaginasi liar mereka semata-mata.
source : sususejat.com
-----------------------------------------
p/s : ai pun ada muffin top..>sket je la< kuikuikui..tapi takde lak heboh nak p tayangkan dekat orang lain weh..malu lak orang tenguk betapa gebunya muffin top yg ada ni...cukup la encik cinta je tengok...kuikuikui..sogan eden nak pakai gaya cam gambar di atas...ehehehe..

No comments:

Followers

Popular Posts