Wednesday, January 19, 2011

adakah kiasan sekadar hiasan..

"Siapa, Bagaimana dan Di Mana Kita Hari Ini Tidak Menjamin Siapa, 
Bagaimana Dan Di Mana Kita Hari Esok."

hurm..during blogwalking tadi singgah rumah aunty nani..tertiba terpandang dalam blog dia
wording kat atas tu..hurm terpana seketika >ceh ayat ko..sastera sungguh..kemain terpana<
betul...siapa kita hari ini tidak mungkin bagaimana kita di hari esok..
hari ini..kita ada dan punya segala nya..esok mungkin segala yang ada hilang sekelip mata
hari ini kita di atas..esok kita mungkin ketepi..bawah?ia mungking juga ke bawah ye rakan-rakan
hari ini kita bekerja keras tanpa memikirkan orang lain..membiarkan anak-anak tanpa mempedulikan mereka..menyerahkan tanggungjawab mendidik mereka kepada orang lain..esok lusa dia akan mengikut acuan orang yang mengasuhnya..
betul-betul..tak tipu..ko mungkin boleh cakap itu dan ini..tapi ko tak boleh menjamin itu akan berlaku..
tawakal kepada NYA mohon petunjuk dan restu..

ada lagi wording semalam dari kawan-kawan fb yang aku sangat suka 

BILA MANUSIA MULA BERUBAH..bila syg bertukar benci..bila yg manis kni semua dirasakan pahit..bila yg indah semua dirasakan derita..begitulah manusia yg lupa siapa dirinya..lupa dimana dia berpijak..lupa untuk menghargai..dan lupa untuk mengenang budi..DAN LUPA UNTUK MENYAYANGI.....

ingin ku sambung..dan akhirnya mati dan menyesali diri...

begitula manusia..da senang mudah lupa..lusa asal usul..
berlagak tak tentu pasal..lupa zaman susah..lupa kekasih hati..LUPA ALLAH.
argh...manusia oOo manusia..

haruskah ana rafali menyanyi setiap kali untuk mengingatkan dirinya sendiri?
moh kita nyanyi kawan-kawan..
"TOLONG INGATKAN AKU"

lagu sedap je..cuba lah paham maksudnya..kalau tak..tak kan boleh menang AJL kan..
suara sengau tu tolak belakang..sebab AJL menilai karya bukan penyanyi..
>weh pesal tetibe ko masuk bab AJL?hikhikhi<

korang semua..............aku da back to normal..td tu melalut tak tentu pasal...
aku nak tanya adakah korang memandang madah-madah pujangga..puisi-puisi cinta hanya sekadar hiasan?
kiasan-kiasan tu dipandang sepi tanpa dinilai maksud tersiratnya..pastu bila tengah menjiwang baru la terpandang..baru nak tilik maksud tersurat dan tersirat..
akakaka..aku dulu subject sastera paling aku reject..tak suka...aku duk class sains taw..
bukan action la..pastu tukar sekolah teknik..
bila tima kena belajar sastera prosa kata la..itu la ini la..mesti aku paling blurr...
ehehehe.. so bab nak membina ayat-ayat ini eden orang paling fail...
tapi sebenarnya aku suka baca madah yang mempunyai double meaning..

p/s : cinta itu datang dan pergi...cuma pastikan ia lahir dari hati..bring more love get more happiness

p/s: ni auto publish entry...sekarang banyak buat auto publish n3 weh..dah maju sikit

No comments:

Followers

Popular Posts