Friday, September 03, 2010

checkList raya

ehehehe..rania punye almost done kot..tapi mak dia lak meroyan cam tak cukup lagi..udah la tu..anak ko tu cepat panjang..sok lusa baju dah senteng taw.agak-agak sket..hukhukhuk..baju nia saya da beli masa bulan julai lagi...tapi merdeka kuar lagi beli jeans dia plak kat okaidi..hukhukhuk..cari yang murah aja...50% less noks..mak tak mampu beli mahal..kehkehkeh..sebabnya mama da aim overal kt gap boutique..mama sangat berkenan la..chantek..tapi masa p tu da takdaq pulak..so camne ni?tolong-tolong....


nia punye :-


baju kurung > ada 2pasang..1beli kat jalan TAR..1 lagi wan tamah a.k.a nenek angkat a.k.a jiran saya buat kan..tak taw lagi camne rupe..sebab wan dia cakap wan buat kain dan seluar..so kalau nia rimas leh pakai suar..amboi kemain sayang lagi kat nia ye...TQ wan..tapi mama meroyan nak beli baju kurung kt mykids.. jenuh mama cari haram tak jumpa...papa plz help me..di kira selesai


kasut > ok..ada 3pasang..patutnya 2 je..papa nye hal la ni..nak beli kasut untuk macth dengan suarjeans pulak..adess..sadis taw beli kasut nia rege 90..handbag mama da 3tahun xganti ni..hukhukhuk..so dikira selesai


baju jalan > hari tu da beli 5pasang..baju yang kawan mama bagi ada 1pasang..baju yang beli-beli sebelum ni kan ada lagi..baru pakai sekali dua ja..so harap maklum je la..hukhukhuk..tapi mama tetap akan beli lagi..::wink:: so dikira selesai


topi @ aksesori > alah pakai topi lama je...adik pun da pandai tarik-tarik taknak pakai topi kan...tapi mama frust sebab hat babypatch adik hilang masa p familyday papa kt sunwat..owh mane nak cari tu..mama nak yang serupa..hukhukhuk..so dikira selesai


suar jeans > hukhukhuk..ada 1 ja..1 lagi suar khakis..mama tggu cik embam tanya kt poney ada tak suar khakis yang mama berkenan..ala yang warna purple tu...harap maklum..mama suka nia pakai gown je..tapi bila nia pakai suar nampak lagi tinggi la musyukkk..ekekeke..so dikira selesai


so settle sudah part nia..almost done la..cukup-cukup..pas raya boleh beli lagi..ekekeke


PAPA ~~


ok..papa cakap konon tak nak beli baju melayu..ekekeke..mana boleh tak beli..bukan ke papa takde lagi warna tema tu..ada memang ada..tapi yang tu satin..mama sangat suka papa pakai kain sbline..sejuk je mama tengok..ekekeke..poyo kan mama ni..cam la mama yang nak pakai...hampeh cik pah betul..so g jalan tar beli jugak la baju melayu papa..konon-konon papa cakap..pakai baju lama..papa just nak songkok baru..ceh songkok berlambak nak beli lain plak lagi.


baju melayu > selesai
butang baju melayu > ye la..design yang baru..da beli kan? mama pun berkenan so selesai 
sandle > da beli kan? handmade punye..mama arap kali ni tak hilang..bukan apa..sandle papa kalau dibelikan or beli sendiri semua mahal-mahal..pastu ilang begitu sahaja....hukhukhuk..pencurik jahat taw..so selesai
samping > pakai yang lama yea..sebab yang lama baru je beli bulan 2 ari tu..takde la lama sangat kan? pakai sekali masa kenduri aqiqah nia je..so dikira selesai
tshirt jalan > ada tshirt gap n armani..so ala kadar je la erk? suar jeans byk kan..so selesai..tapi if ada budget mama belikan polo-t renoma yang mama tunjuk ari tu..dikira selesai jugak...


MaMa~~


alah..tak yah cite pasal mama la..meroyan lak kang...hukhukhuk


baju kurung > 3pasang..hambek ko..tahun lepas kan beli jubah sebab peknen..tahun ni sampai 3pasang..tamak betul ko ni..ekekeke..actually 1pasang je..lagi 2pasang patutnya pakai masa majlis konvo bulan 5..tapi tailor tu tak siapkan..menangis guling-guling aku sebab baju konvo tak siap..pastu baru amik minggu lepas..tapi aku tak g la jumpa tailor tu..papa je g..sebab aku sangat marah..rasa cam nak sepak-sepak je dia...hukhukhuk..garang kan? aku kalau orang da buat aku nangis ni susah siket la nak jadi pemaaf...hukhukhuk..so better beli readymade je la after dis..so dikira selesai


handbag > bab ni yang meroyan..papa cakap beli gaji bulan 9 je la..hukhukhuk..


kasut > pun sama seperti di atas


sandle > tak pasti lagi...beli ke tak..yang larrie punye tu pun okay jugak..clark da tak banyak pilihan la..hukhukhuk


OpaH


opah punya mama belikan baju kurung sehelai..cukup kan mak? sebab tahun ni bonus alakad la..rasa cam tak cukup ja..bukan..takut tak cukup la..nanti ada rezeki kita beli lain ye...so dikira selesai


atok


ha..atok nya tak beli lagi


tok wan a.k.a mak papa a.k.a ibu mertua ku


pun tak beli lagi ni..haish..bila nak balik kampung ni..? papa la asyik kerja...kerja....kerja...hukhukhuk


so korang tengok la..da ada anak..mesti penuhi keperluan anak dulu kan? owh anak buah saya semua terpaksa beralah..biasa tiap tahun saya beli baju depa..la ni..tengok bajet len plak..korang kan achik selalu belikan baju jugak..;P

4 comments:

sharifuddin N shakina said...
This comment has been removed by the author.
sharifuddin N shakina said...

rania sampai 3 pasang? bagi la kak kina 1 ye..hee..kakak ke??glup2..perasan muda..

mama nia a.k.a yanti said...

3psg kasut ye..ekekeke.. kakak erk? klu kaka muat nnti nia pos kt kaka..ekekeke

nizam omar said...

Raya sakan lah tahun ni..selamat hari raya!
http://nizamullah.blogspot.com

Followers

Popular Posts