Monday, August 30, 2010

GIVEAWAY "Breast Milk - The choice for a new Generation"


eh nape N3 breastfeed? actually semasa tengah cuci-cuci mata kt umah MoMMa Mia ternampak pasal giveway ni..ehehehe..teruja pulak nak join..so untuk menyemarakkan lagi semangat BF yang ada saya buat N3 pasal ini..

saya sangat setuju sekiranya "Breast Milk dijadikan pilihan untuk generasi akan datang" 
kerana?!! generasi akan datang akan menempuh pelbagai rintangan disebabkan kecanggihan teknologi. memandangkan bumi kita semakin tua banyak pencemaran sedang berlaku..Penyakit yang datang sukar dicari penawarnye. Susu Ibu pilihan terbaik untuk menghindari dari penyakit insyaallah sekiranya diizinkan ALLAH S.W.T.. alhamdulillah masa for da 1st 6month menyusukan nia sangat jarang demam..eh boleh dikira la.. tak percaya sila tanye opah nia..ekekeke
nia pun semakin lincah dan lasak..aktif...
ingat lagi masa sebelum bersalin kan nia..terpikir eh camne aku nak susukan baby yang bakal lahir ni? alamak geli la..malu la..tapi naluri tu datang sendiri bila sahaja nia lahir...pastu semasa menanti sedang dijahit..nia nangis mengalirkan air mata minta susu kerana lapar...sangat terharu bila dia mula menyedut zat-zat susu saya.. dalam hati saya berdoa Ya Allah berkati rezeki anakku ini..ada orang mungkin malu menyelak baju di shopping complex untuk baby mereka..tapi saya tidak...sekiranya mall tidak menyediakan bilik penyusuan susu ibu saya duduk di kerusi yang ada untuk menyusukan nia...sebab nia kalau nak susu sangat la tidak menyempat sebab susu ibu nye sedap..lagi satu.. bagi baby minum susu ibu merapatkan lagi rasa kasih sayang antara kita semua... baby juga sentiasa chumel seperti ibunya...insyaallah...
akhir kata : mama sayang nia..nia susu la sepuas-puas nya selagi dimurahkan rezeki oleh allah..sebab mama bekalkan banyak zat dalam susu mama..mama makan sedap-sedap setiap hari supaya nia dapat rasa susu yang paling sedap..
kepada anda diluar sana  tidak perlu malu sekiranya baby minta susu dari kita..kita seharusnya malu sekiranya tidak mahu menyusukan mereka..

so saya nak tag giveaway ni kepada kawan forum saya 

No comments:

Followers

Popular Posts