Wednesday, November 05, 2014

Penjagaan Kulit Muka


Kulit muka akan kelihatan berkedut, terutama apabila memasuki usia 40an apabila ia kehilangan elastin, kolagen, dan asid hyaluronik, (atau HA), yang biasa terdapat dalam struktur kulit.
Malangnya,apabila kulit muka mula berkedut, terlalu sukar untuk menghilangkan kedutan itu, kecuali dengan prosedur pembedahan kecil.
Oleh itu cara terbaik untuk menghalang kedutan di muka ialah dengan mengamalkan beberapa suplemen apabila memasuki umur 35 tahun.
Saya mencadangkan agar memakai kream penghalang matahari (sun block) ketika keluar dari rumah antara pukul 11am-5pm. makan makanan yang kaya dengan antioksida atau mengambil suplemen antioksida seperti Vitamin C dan E, dan Omega-3 dan mineral Seleneium dan Zink.
Makanan soya seperti tauhu, taufu, dan tempeh serta ekstrak kacip fatimah juga bagus untuk kulit kerana banyak kandungan antioksida dan mineral di dalamnya.
Dr Zubaidi Hj Ahmad


ini cadangan dari doc zubaidi

nampak tak? doctor zubaidi mencadangkan pengambilan vitamin c dan e serta omega dan zinc selain makan bersoya

eh no wonder la.. sapa yang konsisten vitamin c, vitamin e, zinc, energy soy protein maintain cantik glow-glow je kan..memang kulit muka mudah berkedut seawal usia 25tahun jika tak dijaga dengan betul.. tambah laki orang cam aku ni ha..masker ke scrub ke sume mls.. nite cream pon malas..tapi da beli taw nitecream nutriwhite..kihkih hopefully lebih rajin..

so apa yang lebih mudah? umur den da 30an.. kedut cepat sangat nampak..bawah mata paling ketara dulu..pastu eyebag mudah la timbul..

saya ambil kolagen shaklee uolls.. cepat dan mudah.. minum 1 sachet sebelum tidur.. bangun pagi senyum tengok kulit muka sendiri.. hihihi



selain tu saya ambil vitamin c vitamin e dan carotomax



ini set yang saya amalkan kini...pengambilan carotomax tu baru je saya mulakan minggu terakhir oktober punca? mata makin rabun dan teruk akibat terlalu mengadap pc.. serta rabun silau makin mencabar..hihihi




No comments:

Followers

Popular Posts