Tuesday, October 14, 2014

Ostematrix Shaklee Vs Susu HL

Assalamualaikum..

Kali ni saya nak buat perbandingan. Antara susu fav saya dan jugak ostematrix. Sape yg cakap product shaklee mahal memang tak betul.
Lets read what I found. 

Saya ambik contoh keperluan calcium bg lelaki dan wanita drpd umur 19thn ke 50tahun adalah sebanyak 1000mg calcium sehari.

Ok utk HL MARIGOLD lowfat and high calcium mengandungi 150mg calcium bagi setiap 100ml.

Dan ostematrix mempunyai 250mg calcium bg stiap tablet.

Harga HL MARIGOLD adalah RM7.80 kalau beli di 7eleven.
Dan Ostematrix bernilai RM61 utk retail price.

Jika kita memerlukan 1000mg calcium sehari, ini kiraannya.

HL MARIGOLD
----------------
100ml = 150mg Calcium
700ml= 1050mg Calcium
100ml = RM0.78
700ml = RM5.46

jadi cost utk 1000mg calcium drpd susu HL MARIGOLD adalah
+- RM5.00

OSTEMATRIX
----------------
RM61 = 120 tablet
1tablet = 250mg
1tablet = RM0.51
1000mg = 4tablet
4tablet = RM2.04

Jadi total cost calcium yg diperlukan sehari drpd ostematrix adalah hanya bernilai RM 2.04 SAHAJA!!

Murah kan??
Nasi kerabu lauk ikan goreng tepung kat roundabout UNITEN tu pon dah RM6... kalau yang tu pon mampu beli.. apetah lagi ostematrix yang sangat berkhasiat ni tau.

Pssstt,, tak cukup calcium boleh gemok tau.. sebab tu saya dah start makam calcium. Hahaha..


Sharing from SID Nanie

-------------------------------------------------------------------

thanks nanie... haha.. kita kopipes je awak nye.. sebab memang betul.. kalsium yang dikatakan boleh didapati dalam segelas susu belum tentu lagi cukup.. ye la cer korang pikir dalam iklas 1gelas susu bersamaan brp kalsium harian? eh x ingat la.. tapi korang taw ke bancuhan yang dorang maksudkan.. owh 4sudu dorang cakap eh? so 4 sudu tu.. sudu size camne? air nye sukatan camne? gelas nye size camne kan?

betul.. orang fikir saya dah minum susu.. tapi cukup ke? haaa gitewww.. xsalahkan orang yang minum susu ni.. cuma kalau bancuhan betul ikut apa yg iklan n company susu buat. xde kurang sukatan..  baru betuii.. pada aku yang xsuka minum susu bancuh a.k.a susu tepung.. susu kotak ni la pilihan.. tapi mahal bebenor... ngeh ngeh ngeh.. so aku pilih shaklee..taw dah.. 4biji sehari ckup untuk kalsium harian aku..

betul..kalsium shaklee lagi best.. dapat makan memang tido lena.. paling best kalau lenguh-lenguh kaki..badan terlalu letih..sakit-sakit badan.. ko amik la 4biji sebelum tido.. ewahhh pagi bangun sogar bugar kato org nisemilan tawww.. aku xtaat sangat amik ostematrix ni.. haha.. sebab biasa aku da tertido dulu baru ingat nak makan ostematrix.. haha..ngulat lebih pastu bajet muda la kan kalsium banyak.. ohoiiii jgn ikut aku..tapi kalau time aku bukak booth time betul-betul letih memang aku telan 4biji..terus pejam lena sesambil mimpi indah.. time tu ostematrix ni akan menyerap dalam tulang-temulang kita...

No comments:

Followers

Popular Posts