Monday, June 30, 2014

alhamdulillah 1ramadhan = 1tahun berubah

alhamdulillah
ramadhan ini genap setahun aku berhijab..
makin selesa begini..
unplanned sebenarnya..
event aku jual shawl aku sendiri x punya koleksi shawl yg banyak
so 1day before rasa nak berhijab aku searching tudung2 kt jalan tar..
dasyat kan? sbb? shawl aku tgh run for sale masa tu..

tapi hati masih berbelah bahagi.. cakap kat husband..
i nak trial pakai tudung dekat office dulu.. husband ckp ok je..selow selow...
1week everything going well kawan-kawan office ada yg terkejut.. eh yg terkejut pon
xpe..xkesah.. bos pon terkejut..

memang pakai g opis je pon..mlm nak g jj ke bank ke..free lagi..
tapi xsampai 2 3minggu rasa.. eh kekok pulak kan..terus try2 pakai g mana2..
ha terus la sampai sekarang..

memang allah permudahkan niatku..
aku yg dulu teragak2 nak pakai tudung sebab?
xtahan panas..kepala aku mudah sakit n migrane..
tapi sekarang? ok je.. migrane tu ada la..tapi masih under control

punca? eh ntah la..
pernah husband tanya bila nak pakai tudung?
dosa orang xpakai tudung rambut dibakar..pastu panjang balik..pastu bakar balik..
dia hanya menegur.. owh masa tu hari jumaat...aku taw khutbah jumaat yang dia dengar pon psl tu juga..
sayang nya dia dekat aku.. terguris juga sebenarnya..

aku mencari masa yang bersesuaian.. terus jumpa ramadhan...bila lagi kan..?
kalau nak mula kan sesuatu..mulakan di bulan yang terbaik.. eh semua bulan pon baik..tapi aku pilih ramadhan..

betul..korang kalau rasa la nak berubah..terus je buat..buat selow n steady je..xperlu mendadak paksa diri
penting ikhlas dan redha.. aku ni dalam mendidik hati mencari solehah diri..

dah tua kot nak tayang rambut...
dah tua kot nk g saloon buat rebonding bagai..
nampak lebih kemas xda kusut masai psl rambut
no bad hair day.. yang penting nampak kemas je.. hihihi


No comments:

Followers

Popular Posts