Wednesday, June 08, 2011

US Spreeee

yess..padan muka aku..sebab dah terjebak..ahahahaha.. pengaruh rakan sebaya sangat kuat..
tapi tahap sopping aku tak melampau...aku masih berpijak di bumi nyata dengan melihat poket sendiri..poket kembung leh la beli..event hati tertarik every weeks ada je sale nye kan..

aku pun dah start membeli baju-baju raya untuk rania..malas nak pening kepala cari last minit..paling pening nak cari gown tuk si omei tu..si omey tu rambut nye halus nipis..dah tu kerinting pulak..so nampak la cam orang tak berambut..jadi dia memerlukan gown untuk kelihatan seperti gadis ayu..

tapi untung nye beli kat us sebab..murah la dari sini..murah la 20hengget 30 hengget kot..bukan nak eksyen yea kawan-kawan..tapi nak share cerita je..so from us belum sampai lagi ada la 3helai kot baju nia...1helai gown 2helai tshirt..tunggu gaji bulan ni lak kot2 ada offer lagi boleh beli utk omei..gambar?!! hihihih..ada tgk kat blog ira..ada baju yg sama..acik tak share dulu raya je la yea..

selain tu ada gak beli kt butik sini..terus jadi GAP member..so kalau nak beli ke apa..tak silap untuk sale-sale members korang leh pakai membership acik yea..no 0173868275..tak susah..nanti dia update le kat situ... 3 helai baju aku sambar kat butik during promotion..plus papa nak belikan nia sandle..

masuk pulak ke oshkosh ada lak yang sale 50%..ok fine..mama beli 1 tshirt rege below 30hengget..murah kan?aunty anis ada cakap..adik dia keje kat oshkosh mid..so kalau beli pakai staff price dpt 30% ke 40% less..ahahahahaha..tu yg mama suka nak dengar..lagi murah lagi mama suka..tp oshkosh kat mid kureng sket hasil nyea..tapi takpe..slow-slow..

kadang-kadang aku terpikir untung nye jadi anak-anak zaman sekarang..kecik-kecik dah merasa barang branded..tapi pada aku..branded biar kena dgn harga..aku xnk terlalu membazir beli yang price ratus-ratus..sebab tu untung ada us spree.. Poney pun aku rasa lagi mahal dari yang aku order us spree tu..

mama ada gak beli kan sehelai dua baju miki..jeans n short skirt..eh papa yang belikan..kuikuikui..semua during sales..so xde yang mahal..xde yang rege lebih rm50 sehelai..

prinsip yang aku amalkan : bijak berbelanja..membazir masa untuk survey price yang murah paling penting pada aku..sebab aku taknak membazir.....tu la untung nye ramai kawan..eheheheh..thanks to ira..anum..aida dan forumer...korang pencetus idea terbaik untuk bersopping

harap-harap aku tak jadi cam cik shopaholic ni..^_^

No comments:

Followers

Popular Posts