Saturday, July 10, 2010

Alergik dtg kembali..

adeh..tiba-tiba je merah kt siku pas mandi tadi..alamak..kena alergik lagi ke?owh tidak..penuh harapan aku cakap tak kena..nasib masa kuar depan umah g kenduri kawen tu xnaik kt muka lagi..skang ni saya sedang menderita kemerah-merahan di kulit...huhuhu..macam kena celgate..eh btul ke saya spell? ntah..saya xtaw ape benda celgate tu..mak selalu la cakap camtu..last saya kena masa dalam pantang..betul-betul sehari sebelum raya haji..bila ke klinik ubat nye hanya satu...injection...nasib la saya inform kat doc saya ni still breastfeed kan nia.. terus tak jadi inject...so hanya calamine yang diberikan..menderita saya menahan gatal-gatal..nasib encik suami ada tolong sapu-sapukan calamine di badan..huhuhu..ni kena lagi...alahai..ape lah yg menjadi alahan..ni yang benci ni..tibe-tibe je nak merah..nak taw encik hb jugak mmg ada penyakit ni..tapi dia da taw la alergik ape..habuk dan hama..saya belum lagi nak wat test camtu...en hb wat test tu before kawen kerana kes dia sangat teruk dan kerap badan dia bengkak merah-merah..mak paling risau tgk bakal menantu dia camtu..terus saya refer kan ke hukm jumpa pakar kulit..skang ni mmg jarang la dia kena lagi..mayb saya pun kena amik test tu nak taw alergik ape..untuk elak kan dari benda ni berlaku lagi..so kali ini saya tidak berhasrat ke klinik sebab mesti doc bg penyelesaian yang sama..injection dan calamine..kebetulan calamine memang ada..so tunggu encik hb blk keje untuk sapukan..eheheh..doa kan saya segera sembuh

No comments:

Followers

Popular Posts